The Party’s Over

Het is al weer bijna 2 weken geleden dat we afscheid namen van Mickey. De jetlag is inmiddels overwonnen, de koffers zijn uitgepakt en staan weer op zolder, de was is weg gewerkt, kortom, we zijn echt weer terug in het echte leven. We kunnen terug kijken op 2 ontzettend mooie weken in The States of America. Oude herinneringen werden opgehaald en nieuwe herinneringen werden gemaakt. De hoogste tijd om eens terug te kijken naar onze Springbreak 2011.

Deze vakantie werd eigenlijk opgesplitst in 2 gedeeltes. Het 1e gedeelte vond zijn oorsprong in 2 minder leuke gebeurtenissen; het overlijden van mijn ouders. We hebben geprobeerd om in de aanloop naar deze vakantie alles een plaatsje te geven en er iets positiefs uit te halen.

Het hoofddoel was ons bezoek aan Nashville. Er is veel aandacht besteed aan hoe we dit gingen doen zonder dat het een bedevaart zou gaan worden. Terugkijkend denken wij dat we goed geslaagd zijn in het bereiken van ons doel. We kijken terug op een paar hele mooie en dierbare dagen in een voor ons, tot dan toe, onbekend gebied in America.

De reis begon met wat oponthoud maar uiteindelijk zijn we in Atlanta aangekomen en konden we heerlijk uitrusten bij onze nieuwe vrienden van W Atlanta.

Het bezoek aan Rock City was in 1 woord FANTASTISCH te noemen. In eerste instantie was dit bezoek als onderbreking gepland tijdens de lange reis van Atlanta naar Nashville. Wij waren zeer aangenaam verrast ! Rock City is echt aan te raden aan een ieder die er ooit in de buurt komt.

Onze volgende stop was Nashville. Het bezoek aan deze stad was ons hoofddoel van deze 1e week. Zelf had ik verwacht dat dit mij erg zwaar zou vallen. Dit is dan ook de reden dat we Nashville als 1e echte stop in onze rondreis hebben gezet. En alhoewel ik er soms tijdens de voorbereidingen een hard hoofd in had, is Nashville me alles mee gevallen.

Natuurlijk werden er best een paar traantjes gelaten, maar over het algemeen hebben we er onze eigen draai aan gegeven. We hebben onze eigen nieuwe herinneringen gemaakt. Met name het bezoek aan The Wildhorse Saloon vonden we een hoogtepunt. Maar ook het bezoek aan de RCA Studio was heel speciaal. Nashville heeft een speciaal plaatsje in onze harten veroverd en ik denk dat we er zeker nog wel een keertje terug zullen komen.

In de week voorafgaand aan onze vakantie hebben we besloten om op zondag al de trip Nashville - Pigeon Forge te maken. Dit is een goed besluit geweest. Hierdoor hadden we op maandag even wat ruimte om op ons gemak wakker te worden en ons voor te bereiden op een te gekke dag in Dollywood.

Dollywood was 1 van de hoogtepunten tijdens onze vakantie. We hebben ontzettend gelachen en heel veel lol gehad met z’n viertjes. En ondanks dat we onszelf een hoedje zijn geschrokken toen we er in zaten, is de rit in Mystery Mine een rit die nog bijna dagelijks wordt besproken in huize Tinnetam.

Iets waar we het het ook nog bijna dagelijks over hebben is het hotel in Pigeon Forge; The Inn at Christmas Place. Bij toeval ben ik hier tegenaan gelopen tijdens de zoektocht naar hotels. Via Tripadvisor kwam ik bij dit hotel. Het staat op nr. 6 in de top 25 Hotels van The United States of America en die plaats verdient het hotel zeer zeker !

Een volgende belevenis die ik toch wel aan wil halen is het bezoek aan The Great Smoky Mountains. Als we iets als mogelijk verbeterpunt aan onze korte rondreis zouden kunnen aanmerken is het dat we een volgende keer meer tijd willen uittrekken voor dit mooie National Park. We hebben een 1e korte kennismaking gehad met The Smoky’s en die kennismaking was veel te kort. We zijn als Japanners er doorheen gejakkerd en dit park verdient meer aandacht. Eerlijkheid gebied wel dat dit wat de kids betreft de “minste dag” was van de vakantie dus was het voor de kids goed dat we het bij een flits beszoek hebben gehouden.

Dat gezegd hebbende, was natuurlijk het hoogtepunt van die dag dat we beren, hetzij in de verte, hebben gezien. Dat was toch wel the icing on the cake.

Het bezoek aan Atlanta was ook wel 1 van de hoogtepunten. Zowel The World of Coca Cola als CNN staan hoog in de top 10 die we als gezin hebben samengesteld de afgelopen weken. Voor ons als ouders was het een zeer aangename verrassing, of moet ik bekennen een opluchting Knipogende emoticon, dat onze kids de dingen die we in grote steden hebben gedaan heel leuk vonden. Ze hebben genoten en als de kids het naar hun zin hebben, hebben papa & mama het ook naar hun zin.

Over het hotel in Atlanta, Hyatt Regency, zullen we het maar niet al te lang hebben. Prima hotel waar niets mis mee is. Zij kunnen er ook niet aan doen dat ik juist op dat moment ontzettend last kreeg van mijn hoogtevrees.

Dit lijkt me wel een goed moment om het over de hotels in algemene zin te hebben. De hotels zijn, op The Inn na, allemaal via Hotwire.com geboekt. Een mooie manier om kwalitatief goede hotels te boeken voor zeer schappelijke prijzen. Een kleine kanttekening hierbij is dat je ook via Hotwire.com geen garantie hebt op een 4 persoonskamer ondanks dat je dat wel opgeeft als zoekcriterium. Wat dat betreft wijkt Hotwire.com dus niet zoveel af van Priceline.com. Met dit in ons achterhoofd zullen we dan ook een volgende keer Priceline verkiezen boven Hotwire. We blijven immers Hollanders en via Priceline zijn de prijzen nog aantrekkelijker Knipogende emoticon Iets wat we een volgende keer ook zullen doen is de hotels op voorhand een mailtje sturen met het verzoek er een 4 persoonskamer van te maken.  Nee heb je, ja kun je vaak krijgen.

Al met al kunnen we terug kijken op een mooie rondreis gedurende de 1e paar dagen van onze vakantie. We hebben voorzichtig kennis gemaakt met het rondreizen en dat is ons goed bevallen. We hebben geleerd dat The United States of America groter zijn dan Florida  en deze 1e kennismaking smaakt naar meer !

Tijdens het 2e gedeelte van deze vakantie begaven we ons op bekend terrein; Orlando. Orlando, dat vorig jaar wederom nr. 1 stond in de USA lijst met bezoekersaantallen en Orlando de plaats waar wij als gezin al de nodige uurtjes hebben doorgebracht. Orlando; ons 2e thuis.

Dit keer hadden we er voor gekozen om eens de vele Nederlanders te volgen en een villa te verkiezen boven ons vertrouwde appartement in Lake Buena Vista. De villa was groot, goed onderhouden, van alle gemakken voorzien, lag op korte afstand van de parken, had een mooi zwembad en toch………. Ondanks deze mooie lijst met pro’s misten we iets. Was het het uitzicht op Downtown Disney ? Was het het ‘s morgens in het zonnetje wakker worden op het balkon met een lekker bakkie Starbucks ? We weten het nog steeds niet, maar we denken wel dat het hem in deze 2 “zachte” criteria zat.

Maar laten we de dingen vooral niet dramatischer voordoen dan ze zijn. We hebben 9 heerlijke dagen doorgebracht in de villa en ook dit was een mooie uitvalsbasis voor days with lots of fun in the sun !

Als we terugdenken aan deze vakantie en het hebben over hoogtepunten dan was zeer zeker  het bezoek aan The Wizzarding World of Harry Potter een hootepunt te noemen. Toen we afgelopen week de Harry Potter films weer eens bekeken viel ons pas op hoe goed ze alles hebben nagebouwd in Islands of Adventure. Wat ons betreft mag The Wizzarding World of Harry Potter snel worden uitgebreid met nog veel meer van dit moois.

Maar natuurlijk hebben we ook dubbel en dwars genoten van al het moois dat Disney te bieden heeft. We hebben Disney dit jaar echt benaderd vanuit het principe; “Niets moet, alles mag en wat we deze keer niet kunnen doen, doen we een andere keer.” We hebben immers nu jaarkaarten dus de kans is zeer groot dat het niet bij dit ene bezoekje blijft de komende 52 weken Knipogende emoticon

Ik durf best te bekennen, en het zal jullie niet verbazen, dat de onderzoeksfase naar een volgende trip naar Orlando al weer is gestart. Wanneer een volgende trip gaat plaatsvinden ? Ik durf er nog geen zinnig woord over te zeggen. Ik zou zeggen houd vooral De Lijst op het Orlandoforum in de gaten. Wie weet staan we er binnenkort weer op………

En zo komen we toch echt bij het einde van deze vakantie en bij het einde van dit blog. Of er een volgende keer weer een blog vanuit Orlando gaat komen ? Ik denk het niet. Het live bloggen was voor  mij met name in het 2e gedeelte van de vakantie erg zwaar. Misschien kwam het omdat ik het gevoel heb dat ik alles over Orlando, Disney & shoppen wel verteld heb. Het is tijd voor nieuwe avonturen en nieuwe verhalen. De nieuwe avonturen zal ik natuurlijk weer met even veel passie en toewijding, met een ieder die het maar lezen wil, delen.

Ik wil iedereen die ons de afgelopen weken gevolgd heeft bedanken voor de getoonde interesse en de leuke reacties die jullie achter hebben gelaten op ons blog. Het was een feest om iedere ochtend jullie krabbels te lezen. Helaas lukte het mij niet om iedere avond een live verslag te plaatsen.

De vakantie is voorbij, het blog is klaar. Afgelopen 2 weken heb ik nog een aantal fotofilmpjes gemaakt en die bij de betreffende dagverslagen gezet. Wat naast de mooie herinneringen, de vele foto’s en 4 uur  film nog rest zijn de statistieken en aantal antwoorden op  vragen van volgers;

@ Marja & Tony; Steak ‘n Shake is ook te vinden in Greater Orlando. Via hun site (http://www.steaknshake.com/) kun je de locaties vinden.

@ Pieter & Petra; Het golfspel op de iPad is, hoe kan het ook anders als je in de buurt van Windermere bent, Tiger Woods PGA Tour.

De statistieken;

Gereden miles / kilometers; 1967 miles / 3166 kilometer

Kosten benzine; $ 323,69 / € 225,33

Gemaakte foto’s: 1763

Kosten totale vakantie; Boven budget, maar de herinneringen zijn onbetaalbaar !

Muziek bij de filpjes;

Dag 1 – 29 april 2011 – Don’t stop believin’ – Glee Cast

Dag 2 – 30 april 2011 – Sitting on top of the world – Carl Perkins / Van Morrison

Dag 2 – 30 april 2011 – Tennessee homesick blues – Dolly Parton

Dag 3 – 1 mei 2011 – You’ll be in my heart – Bucky Covington

Dag 3 – 1 mei 2011 – Western Union – Elvis Presley & I’ll be home with bells on - Jeff & Sheri Easter

Dag 4 – 2 mei 2011 – Love is like a butterfly – Dolly Parton & Teach your children – Allison Krauss, Kathy Mattea & Suzzy Bogguss

Dag 5 – 3 mei 2011 – Keep on the sunny side – Doc Watson, Earl & Randy Scruggs

Dag 6 – 4 mei 2011 – Always Coca Cola – Joey Diggs

Dag 7 – 5 mei 2011 – Droom, durf, doe en deel – Marco Borsato

Dag 8 – 6 mei 2011 – Marabi – Mafikizolo

Dag 9 – 7 mei 2011 – A whole new world – Alan Menken & Tim Rice

Dag 10 – 8 mei 2011 – Dance around the world – Lorena

Dag 11 – 9 mei 2011 – Life is a highway – Rascal Flatts

Dag 12 – 10 mei 2011 – Harry’s Wonderous World & Hedwig’s Theme – Mask

Dag 13 – 11 mei 2011 – Girls go shopping – Alan Menken

Dag 14 – 12 mei 2011 – Never alone – 3J’s & Let the memories begin – Disney Commercial 2011

Dag 15 – 13 mei 2011 – You’ve got a friend in me – The Countdown Singers

Dag 16 & 17 – 14 & 15 mei 2011 – Back to life – Soul II Soul

Terugblik – The Party’s Over – Willie Nelson

En dan nu echt het onvermijdelijke afscheid van een mooie vakantie met het allerlaatste nummer uit de jukebox;