Een extra reisgenoot ?

We schrijven donderdag 3 maart 2011. Manlief komt thuis en roept "Ik ben toch niet gek !" Verbaasd kijk ik op en zie een tas met daarin een mooie doos. De inhoud ? Een nieuwe iPad ! Lex voegt er nog aan toe dat ik de komende 8 weken lekker kan spelen met de iPad en goed kan uitzoeken of de iPad tot onze standaard reisuitrusting zal gaan behoren. En zo is het gekomen dat wij sinds een week er een nieuwe huisgenoot bij hebben.

In eerste instantie ben ik wat huiverig. De afgelopen jaren heb ik immers systematisch meneer Apple buiten de deur gehouden. Het is nog geen jaar geleden dat ik bewust heb gekozen voor een HTC in plaats van een iPhone. Een iPod ? Nee die hadden we afgezworen sinds onze vorige iPod. Muziek luisteren kan immers ook op de HTC. Een iMac ? Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt !

Tja en dan ineens is er toch iets van meneer Apple in huis. Wat onwennig maken we kennis. De kennismaking verloopt echter zeer soepel en langzaam aan weet onze nieuwe huisgenoot een plaatsje in ons hart te veroveren. Maar ja, mag hij ook mee op vakantie ?

Het standaard aanwezige navigatiesysteem op de iPad maakt de Tom Tom overbodig. Toch jammer dat ik de week ervoor een nieuwe USA kaart had aangeschaft voor onze Tom. We willen onze Tom niet meteen helemaal afschrijven, maar ik vrees het ergste voor hem.

Een andere "must" voor onze ideale all-in-one reisgenoot is de mogelijkheid om foto's te kunnen bewerken. Maar om foto's te kunnen bewerken moet je natuurlijk wel eerst die foto's op je iPad zien te krijgen. Natuurlijk kan dat met tussenkomst van de laptop maar het kan ook met een Apple iPad Camera Connection Kit. Dat gaan we de komende weken maar eens verder uitzoeken. Want tja foto's vanaf een SD kaartje overzetten is 1, maar hoe zet ik de foto's vanaf mijn SRL camera over zonder tussenkomst van de laptop ? En hoe komen mijn video opnamen op mijn iPad ? Kortom nog het nodige om uit te zoeken de komende weken.

And last but not least.... Hoe gaat het bloggen via een iPad ? Ik ben immers helemaal weg van Windows livewriter en dat werkt nu niet. Het antwoord heb ik nog niet gevonden en suggesties zijn van harte welkom. En dan bij voorkeur suggesties die voorkomen dat het strakjes IBroke wordt......


Terwijl ik dit berichtje schrijf via de oude vertrouwde site van blogger.com kom ik er dus ook achter dat je niet rechtstreeks foto's vanaf de iPad kunt plaatsen. Dus eerst mailen naar een foto-site en dan importeren. Erg omslachtig allemaal -:( Nee, deze slag heeft meneer Apple nog niet gewonnen. Maar ik sta open voor suggesties.
Edit; zojuist een reuze handige app gevonden voor het uploaden van foto's naar Photobucket waardoor bovenstaand verhaal al iets minder omslachtig wordt.

En met nog 48 dagen op de teller houden wij ons bezig met ons nieuwste spelendingetje, genieten we van het zonnetje en de lente die in aantocht is en bellen we met de HTC, luisteren we muziek via de reguliere radio en bloggen we vooralsnog via de oude vertrouwde laptop.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

2 reacties:

De Steijntjes zei

Ik heb blogpress op de Ipad gezet ( nog niet echt mee gewerkt) maar het lijkt een beetje op livewriter (uitgeklede vorm weliswaar). Maar hier kun je vanaf de Ipad wel gelijk foto's toevoegen.
Wellicht een optie?!? Succes met de vooirbereidingen en we kijken uit naar jullie live verslag

Ryan en Hannah zei

Nou, ik denk dat meneer apple deze slag wel gaat winnen hoor!

Wij zijn ook iMac, iPod, MacBook, maar géén iPhone (Samsung Galaxy is beter ;-) ) en géén iPad (omdat ik het nut ervan nog niet inzie boven een laptop, hoewel ik nu wel lees dat er navigatie op zit). Dus ik ben heel benieuwd wat je ervan vindt!

Veel plezier met het uitvogelen van de iPad en natuurlijk met de voorbereidingen!