Toet Toet

Vandaag over een 9 weken ben ik waarschijnlijk heel druk aan het inpakken. Ik kan het me er nu niets bij voorstellen, maar wat zijn nou 9 weken.

Zo kan ik me bijvoorbeeld ook niet voorstellen dat we vandaag over 10 weken al weer op weg zijn naar Orlando en dat het eerste gedeelte van onze reis er al weer op zit. Daar wil ik nog maar even niet aan denken. Maar het brengt me wel bij de auto die we nog moesten boeken. Want tja en auto hoort er wel bij natuurlijk. Ik neem tenminste niet aan dat we  2500 kilometer willen lopen Glimlach

Auto’s daar noem je zo wat. Auto’s lijken in huize Tinnetam momenteel hét gespreksonderwerp van de dag. De reden ? Alexander begint 1 maart aanstaande bij een nieuwe werkgever en mag een nieuwe toet uitzoeken. Dus zijn we de afgelopen weken bij heel veel autodealers geweest om onszelf weer helemaal bij te laten praten.

Zo weet ik inmiddels alles over hybride motoren en hoe goed ze zijn voor het milieu en dan met name voor het financiële milieu van de berijder Knipogende emoticon Maar ja het oog wil ook wat en zo durf ik best te bekennen dat ik nog steeds helemaal verliefd ben op de Mazda 6. Oeps een nieuwe Mazda 6 is niet zo goed voor het (financiële) milieu. Manlief is helemaal hoteldebotel van de nieuwe Peugeot 508 die al iets beter is voor het milieu. Of wordt het toch een andere Franse dame; de Renault Megane Estate ?

Auto's

We zijn er duidelijk nog niet uit. Iets waar manlief al wel uit is, is zijn  volgende auto, dus de auto ná de nu nog uit te zoeken auto……een nieuwe

Tesla

Tesla

Dromen mag, toch ?

Iets waar we samen wel uit zijn is de keuze van de toet die ons via Atlanta, Nashville & The Great Smokey Mountains in Orlando gaat brengen. De keuze is dit keer gevallen op een Standard SUV van onze vrienden bij Alamo.

Ondanks het gezeur van de Alamo baliemedewerkers is toch ook dit keer weer onze keuze op hen gevallen simpel en alleen omdat ze de goedkoopste zijn en omdat zij als enige verhuurder geen drop-off kosten berekenen tussen Atlanta en Orlando. Kijk dat is het eerste verdiend of eigenlijk niet uitgegeven.

Maar heb maar geen medelijden met Alamo want de “bespaarde” drop-off costs hebben we nu ingezet voor de huur van een Standard SUV. Daar waar we al sinds jaar en dag kiezen voor een Midsize SUV hebben we nu dus gekozen voor een iets grotere versie omdat de nieuwe Chevrolet Equinox ons vorig jaar goed is bevallen. En aangezien ik niet het idee heb dat mijn spelletje blufpoker van vorig jaar (zie blog 2010) nu weer zo goed zal aflopen, spelen we nu op safe en en hebben we op voorhand een  standard SUV geboekt.

 

Standard-SUV Chevrolet Equinox

Waar we op 29 april aanstaande uiteindelijk de garage van Alamo in Atlanta mee uit gaan rijden, ik heb geen idee. Mede omdat ik via een zoekopdracht via Alamo.com de melding kreeg dat er voor de door ons gewenste periode geen Standard SUV’s beschikbaar zijn. It’s out of our hands en we zien wel of onze Duitse vrienden van USAreisen ook terug komen met die melding. We gaan het meemaken en over 9 weken en 1 dag weten we het………

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

8 reacties:

Teleton zei

Oei, oei mooi speelgoed allemaal. Voor hier en voor daar ook trouwens.

29 april klinkt zo heerlijk ver weg trouwens!

Unknown zei

Heel veel voorpret de komende 9 weken en als ik Alexander was koos ik ook voor de 508

Groet
Gerrit&Joke

Sonja zei

Wat een luxe he, een nieuwe leasebak uitzoeken;-).
Nog veel voorpret voor je vakantie en succes met je prijsvergelijk, (wil ook een Ipad!).

Twinmom1995 zei

Wat ziet jullie blog er leuk uit en ja een ander auto uitzoeken op de kosten van de baas is ook erg leuk.
Zit er voor ons mogelijk ook aan te komen, de beslissing is nog niet helemaal rond maar alles wijst wel die kant op.
Eerst zien dan geloven :-)

arianne zei

En zo komt de vakantie steeds dichter bij! 9 weken dat schiet echt wel al op. Ben wel heel benieuwd naar jullie verslag zeker voor de eerste week. Die route willen wij volgend jaar ook inbouwen in onze vakantie. Dus alle do en don't s zijn welkom in je verslag. Veel plezier met de laatste voorpret.

Needmagic zei

Wat een pracht van een website heb je toch weer gemaakt!
Mijn complimenten.
Wij tellen lekker met jullie mee!

Donald Duck zei

je zult op Atlanta Airport geen last hebben van die medewerkers van Alamo. is heel anders dan bijvoorbeeld in Orlando.
In Atlanta doen ze niet moeilijk en wilen je geen extra's verkopen, gewoon geven wat je geboekt hebt en klaar.
Je moet als je het airport uitkomt trouwens het onbemande treintje pakken (gewoon de borden volgen) dat je naar de parkeergarage brengt waar alle verhuurmaatschapijen bij elkaar zitten, kost je ongeveer 5 minutes de rit.

runnergirl zei

Hoi Patrice,
Leuk hoor, al die voorbereidingen...ben er helemaal jaloers op. Eens te meer omdat het voor ons nog heeeeel lang gaat duren (we hebben nog niets eens geboekt), maar ja, wij zijn dan ook net terug van onze trip...en daarvoor laat ik ook even dit berichtje op jullie log achter...om je te bedanken voor de berichtjes die je bij ons hebt achter gelaten. Erg leuk om te lezen allemaal!
Succes en plezier bij de verdere voorbereidingen. We houden je log in de gaten.
groet,
René en Silvia