Sitting on top of the world !

Nadat we gisteren onze hoofden op onze kussens hadden gelegd waren we in no time vertrokken naar dromenland. Omdat het ook voor de kids mega laat was had ik niet verwacht dat ze super vroeg wakker zouden zijn. Normaal gesproken zijn ze na de eerste nacht altijd om 4.00 uur wakker. Dat zou dus maar een kort nachtje worden voor ons.

Maar de kids hadden het goed met ons voor. Pas om 5.30 uur hoorde ik 2 kinderstemmetjes smoezen naast me. Zo dat was toch maar mooi 1,5 uur extra slaap voor papa & mama. Niet veel later gaan we er toch maar uit en springen we onder de douche. Tegen 6.30 uur zijn we allemaal weer fris en fruitig voor een nieuwe dag vol avonturen.

Terwijl ik de koffers en handbagage herschik, schrijven de kids hun "verslag" van de 1e dag. Ik heb thuis 2 schriften gemaakt met voor elke dag 4 vragen. Aan de hand van die 4 vragen schijven Merel & Fleming dan een klein stukje. Nooit verkeerd om wat extra taal en spelling te oefenen ;-) Één van de vragen over gisteren was welke Engelse woordjes ze hebben geleerd. Zo waren de woorden gisteren food en drink.


Nadat we allemaal klaar waren zijn Lex en de kids de auto gaan inrichten en heb ik nog wat foto's van de suite gemaakt. Wat een heerlijke kamer was dat. Mijn moeder zou zeggen dat het zo heeft moeten zijn dat de kamer in het andere hotel niet meer beschikbaar was.

We drinken beneden in de lobby nog een kopje koffie en ik plaats op het blog even snel het filmpje van de 1e dag. Om iets over 7.30 uur nemen we afscheid van dit gastvrije hotel en vertrekken we richting Walmart voor de nodige 1e inkopen. We kijken onze ogen weer uit en moeten even flink zoeken voordat we alles hebben, maar om 8.30 uur zijn we echt helemaal klaar voor vertrek. Nadat ook onze Tom een vast plekje heeft gekregen op dashboard dmv klittenband, je moet toch wat als je de zuignap kwijt bent, vertrekken we.


Off to Chattanooga it is !

De rit verloopt soepel. De achterbank vermaakt zich met de DS-en en Merel valt zelfs nog even in slaap. Ik schrijf ondertussen dag 1 van ons reisverslag. Dit kan ik kater vandaag nog een keer doen, maar daar over later meer.

Even na 10.30 uur rijden we de parkeerplaats van de Lookout Mountain Incline Railway op. Het is er erg rustig. Lex loopt alvast naar de meneer die bij de ingang staat en ik hoor hem heel hard lachen. Wat blijkt, de Incline
is gesloten en ze weten niet wanneer hij weer open gaat. De reden ? Door de tornado's van afgelopen week is er een enorme stroomuitval. Niet alleen de Incline heeft er last van, maar ook de huizen die langs de Incline liggen. Hebben wij weer, maar we klagen niet. Het is tenslotte veel vervelender voor de mensen hier dan voor een paar toeristen dat zo nodig Lookout Mountain op wil met een heel speciaal treintje.



Het is jammer dat we dit niet kunnen doen, maar we laten onze dag er niet door verpesten. Volgende stop; Rock City. Wat zal ik daar eens over zeggen. Rock City is in 1 woord fantastisch ! Als je ooit de kans krijgt of in de buurt komt, neem dan de kans om Lookout Mountain op te rijden en een stop te maken bij Rock City.


De weg er naar toe is al adembenemend. Eenmaal boven nemen we eerst een bakkie leut bij Starbucks alvorens we Rock City Gardens betreden. Eenmaal binnen vallen we van de ene verbazing in de andere. Het is kruip door, sluip door tussen tussen de rotsen door met als bekendste attractie Lovers Leap met de schitterende waterval en het uitzicht op in totaal 7 staten.



In totaal zijn we een kleine 1,5 uur zoet en ik leef mezelf helemaal uit met mijn camera. Ik zou hier gerust nog een paar uurtjes kunnen rondstruinen, maar de kids begonnen het beu te raken.Tijd om verder te gaan. We hebben genoten en kunnen Rock City bij iedereen aanraden !

To be continued............




"Zoals de zon de bloemen kleurt, zo kleurt muziek het leven"

Location:Chattanooga

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

8 reacties:

Unknown zei

Zo de eerste dag zit er op de vorige maar snel vergeten na zo nacht in zo Paleis.
We zien dat jullie het vreselijk naar je zin hebben en dan ach ga je toch volgend jaar nog een keer terug voor de Trein,Joke vind zoiets ook altijd een mooi excuus om nog een keer terug te gaan .
Oja het stokje ligt bij de Walmart te wachten op jullie ,heel veel plezier en kijk uit naar Morgen
Gerrit&Joke

Pieter en Petra zei

Wat een leuk idee met die schriften voor de kids, en het is vast onwijs leerzaam voor hun ;-)

Groetjes & tot de volgende update,
Pieter & Petra "PenPe"

Anoniem zei

Wat een leuke foto's ! Rock City ziet er echt prachtig uit.

Marja en Tony zei

Wat een superleuke foto van de kids die in hun schriftje schrijven, en wat een mooie fotoreportage van Rock City inderdaad heel indrukwekkend.

Twinmom1995 zei

Heel snel de reisdag vergeten en in ieder geval genieten nu. Wat een leuk fotofilmpje.

Jacqueline zei

ziet er helemaal prachtig uit, van de hotelkamer tot aan Rock City.
Genieten!!!

Donald Duck zei

Wat een leuke foto is dat van jullie kids aan die tafel, vooral je zoon die met z'n vingertje zo erop staat van wat ga ik nu eens opschrijven!

Rick, Sunshine State zei

Prachtige foto,s van Rock City, het genieten is duidelijk begonnen.