At Disney World, someone always knows the score

De Disney World fans zullen het vast wel herkennen. Vertel je vol enthousiasme over The Happiest Place on Earth en de toehoorder staat je een beetje wazig aan te kijken. “Waar heeft ze het over !” hoor je ze denken.

Je vertelt over de servicegerichtheid, over de vriendelijkheid, natuurlijk over het lekkere weer, je kan er uren over vertellen. Maar toch krijg je vaak als reactie:” Dan kan ik toch ook net zo goed naar Parijs gaan ?” Neeeeeeeee, want daar lopen Fransen rond en die zijn niet te vergelijken met de Amerikanen ! Je krijgt het ze niet uitgelegd.

Afgelopen weekend las ik op internet een artikel over the happiest place on earth en meteen dacht ik: ”Is dat het geheim van de Disney magie ?” Kort samengevat kwam het er op neer dat een Disney Castmember altijd zijn best zal doen om het je naar je zin te maken. Stel je een vraag, dan krijg je niet het standaard antwoord dat hij of zij het niet weet, maar zal de Castmember net zo lang zoeken tot hij of zij je het gewenste antwoord kan geven.  De link naar het artikel: http://www.themeparkinsider.com/flume/201011/2183/

En het is nog waar ook. Als je er even langer over na denkt, dan klopt het. Ik kan me nog een keer herinneren dat we bij de juwelier in Mainstreet stonden en dat ze daar niet het Mickey hangertje hadden dat ik eigenlijk in gedachten had. De Castmember nam zijn taak zeer serieus en heeft wel 5 telefoontjes er aan gewaagd om voor mij uit te zoeken of het ergens anders te koop was. Uiteindelijk bleek het uit de collectie te zijn, maar ja, daar kon de Castmember dan weer niets aan doen.

Ook herinner ik me de afgelopen mei-vakantie nog dat ik een nieuwe polo had gekocht, in Splash was geweest en dat mijn witte rok vervolgens groen was. We meldden ons bij Guest Relations en eigenlijk werd er weer meteen een belrondje gedaan om voor mij een nieuwe witte rok te zoeken. Dat ik het op dat moment even helemaal had gehad met zo ongeveer de hele wereld, dat lag niet aan Disney, dat durf ik nu wel toe te geven. Hoe dan ook, de Castmember deed wel zijn best om mij weer een beetje happy te krijgen.

Dus de volgende keer dat ik tegen een Castmember aan loop die net even zijn of haar dag niet heeft denk ik: ” Ik weet dat het zo niet helemaal hoort, maar het zijn ook maar mensen !”

En met die gedachte in mijn achterhoofd kijk ik al ontzettend uit naar ons volgende bezoekje aan The Happiest Place on Earth !

The happiest Place on Earth

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

1 reacties:

Ryan en Hannah zei

Hey, ik zie dat jullie een springbreak gaan maken! Super hoor, ik vind het de mooiste tijd om te gaan (na kers, maar dan is het te druk).

Heel herkenbaar wat je zegt over het 'wazig kijken' van de toehoorder. Ik ben maar gestopt met vertellen erover. Want: "Na 2x heb je het toch wel gezien?"

Nou, wij begrijpen je helemaal en gaan met veel plezier en beleving (en een tikkie jalouzie) meelezen met jullie blog!

Have a magical stay!