Dance around the world

Zondag 8 mei 2011

Vanochtend werd ik heel lief wakker gemaakt met een ontbijtje op bed en met kadootjes. De kids hadden op school een moederdagkadootje gemaakt en al een hele week kwam ik die 2 kadootjes tegen in de koffer. Iedere keer vroeg ik of het breekbaar was en kreeg ik te horen:”Nee het is niet breekbaar !” Vandaag kwam ik dan eindelijk te weten wat het was.

Beide kids hadden een geurzakjes gemaakt. Daarom rook het zo lekker in de koffer ! Lex had ook een klein kadootje; een nieuw Mickey horloge. Ik heb inmiddels een hele verzameling maar er kan er altijd 1 bij Glimlach

Een paar dagen geleden had ik al een heel groot moederdagkado / verjaardagskado / kerstkado gekregen; een nieuwe laptop. Waarom een nieuwe laptop en geen iPad2 ? Het antwoord is simpel. Op zich ben ik zeer tevereden over de iPad, ik heb een 16G, en hij is ook prima voor huis, tuin en keuken gebruik. Maar hij is gewoon veel te klein om al mijn foto’s op te kunnen bewaren en dan ook nog redelijke prestaties te leveren. Ik liep tegen de grenzen van de 16 GB aan. Een iPad2 vonden we beiden wat overdregen en een laptop is altijd wel handig. Zeker ook omdat mijn laptop thuis het alleen maar doet als hij aangesloten is op electra. De keuze was dus snel gemaakt en een nieuwe Toshiba werd welkom geheten in huize Tinnetam.

Nadat we dus op moederdag lekker rustig wakker waren geworden en nog een duik in het zwembad hadden genomen, vertrokken we richting Epcot. Oke eerst nog even een bakkie leut van de Starbucks en de auto nog even wat te drinken geven, maar daarna snel door naar Epcot. Thuis hadden we deze dag helemaal voorbereid. We hadden een route uitgestippeld door World Showcase met als doel zo veel mogelijk characters te zien vandaag.

IMG_0776

We zouden beginnen bij Tinkerbell en haar vriendinnen. Oeps daar was het wel heel erg druk en de wachtrij stond vol in de warme zon. Na een kleine 10 minuten hielden we het voor gezien. Tink is leuk, maar om nou een half uur in de volle zon te staan… nee dat moesten we maar niet doen.

De laatste week van het Flower & Garden festival is aangebroken dus konden we gelukkig nog volop genieten van al dat moois in Epcot. De volgende stop was bij de vlindertuin. Wat is het toch altijd mooi om al die vlinders te zien.

IMG_0789

Vandaag stond dus World Showcase op het programma. Zoals gebruikelijk lopen wij tegen de klok in om zo lang mogelijk te genieten van de “rust”.

We hebben veel characters gezien, al was het soms wel even zoeken waar ze dit jaar te zien waren. Net als de rookplekken lijken ook de characters dit jaar verstopt te zijn in Disney. Maar we hebben ze gevonden !

IMG_0852

In the UK kwamen we Pooh, Tigger & Mary Poppins tegen

IMG_0865

In Frankrijjk hebben we hallo gezegd tegen Marie en tegen

Belle & het Beest

IMG_0882

IMG_0916

In Frankrijk genoten we van een lekker broodje met voor papa & mama een heerlijk glaasje champagne.

IMG_0890

In Italie werd de jaarlijkse familifotogemaakt

IMG_0936

We kwamen de mooiste topiaries tegen

IMG_0929IMG_0933IMG_0947IMG_0971

 

 

 

 

 

 

 

We hebben heerlijk gegeten in Mexico

IMG_0975

Kortom; We’ve danced around the world !

Na het eten hadden we afgesproken met John, Anne & Tim (Need.Magic). Zij hebben de 1e week van de vakantie de Disney Cruise gedaan en natuurlijk moest er volop bijgekletst worden. De kids leefden zich uit in de speeltuin terwijl de papa’s & mama’s lekker zaten te kletsen.

De avond werd afgesloten met een ritje in TestTrack en natuurlijk met Illuminations. Helaas stonden we niet op de beste plek in de wereld, maar ondanks dat hebben we allemaal enorm genoten.

IMG_0990

En zo kwam er een eind aan weer een top dag in Orlando !

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

2 reacties:

Donald Duck zei

Wat een heerlijk dag weer met zoveel characters

Pieter en Petra zei

Jij bent goed verwend met moederdag, een nwe laptop en een Mickey-horloge, het kan niet op ;-)

Zelf heb ik een Ipad-1 64Gb maar voor opslag van foto's gebruik ik toch liever een laptop. Heb een tijdje een 160Gb imagetank gebruikt, ook wel handig totdat het apparaat crashte met op de schijf alle fotos van onze 2009 Orlandotrip...

Dus ben nog op zoek naar een techneut ;-)

Groetjes,
Pieter & Petra "PenPe"