Wild Horses and more

Deel 2 van dag 2; zaterdag 30 april 2011


Nadat we afscheid hebben genomen van Rock City Gardens rijden we weer naar beneden en genieten we van de huizen die we tegen komen. Eenmaal beneden rijden we naar een shopping mall; Hamilton Place. Even afkoelen, het is best warm, en even iets eten en natuurlijk de 1e kleding kopen.


Het is een redelijke shopping mall. Veel standaard winkels maar ook winkels die we nog niet kenden. We doen een paar aankopen maar we betrappen onszelf er op dat we vaak denken; "Dat kunnen we volgende week ook in Orlando kopen." We eten nog even wat in de foodcourt en vertrekken dan richting Nashville. We willen daar niet te laat aan komen. Mocht er zich weer een probleem met het hotel voor doen dan hebben we tenminste de tijd om een oplossing te regelen.

Om 15.00 uur vertrekken we richting Nashville. Het zal een rit worden van ongeveer 2,5 uur, maar toch zullen we omstreeks 16.30 uur aankomen. Hoe dat kan ? Nashville ligt in een andere tijdszone. Zo heeft onze dag vandaag geen 24 maar 25 uur :-)

Met name het eerste gedeelte van de rit is erg mooi. Wat ons opvalt is dat er hier schijnbaar erg veel vuurwerk wordt verkocht. Om de paar kilometer heb je wel een grote vuurwerkwinkel. Na een klein half uurtje steken we de Tennessee River over en meteen verandert het landschap. Op een gegeven moment merk ik dat mijn oogjes zwaar worden en omdat ik het niet gezellig voor Lex vind om te gaan slapen, besluit ik om alvast aan het blog van vandaag te beginnen. Dat gaat redelijk voorspoedig totdat ik wat problemen heb met de foto's. Ik gooi per abuis het verkeerde verslag weg. Gevolg.......... het hele verslag van dag 1 weg, pleite, verwijderd. Grrrrrr, stomme trut die ik ben. Al mijn werk voor niets geweest. Kan ik weer opnieuw beginnen. Ik leg mijn iPad weg en denk er maar even niet aan.

Bij een rit naar Nashville hoort natuurlijk ook de nodige Country & Western muziek. We hebben een gezellige country zender op staan en zingen af en toe uit volle borst mee. Op een gegeven moment is er een medley waarin ook Dear John zit. En jawel hoor daar zijn de traantjes. Mijn vaders naam was John en dit nummer werd thuis regelmatig gedraaid. Meteen denk ik aan mijn ouders en hoe zij genoten zouden hebben van deze reis. Wat had ik het ze gegund. De traantjes zijn gelukkig snel weer opgedroogd.

Zoals voorspeld rijden we om 16.30 uur de parkeerplaats van Holiday Inn op. We checken in en krijgen een nette 4 persoonskamer met 2 queen beds. Het kan dus wel ! Het is een keurig hotel gelegen in Music Valley - Opryland.


Zodra de koffers uit de auto zijn vertrekken Lex en de kids naar het zwembad. Even lekker dollen met elkaar. Mag ook wel want ze gedragen zich (vooralsnog) keurig tijdens de lange ritten.


Terwijl ik het rijk voor mezelf alleen heb, begin ik aan een 2e poging om het verslag van dag 1 te schrijven. Ik kom een heel eind en zodra ze terug zijn vertrekken we naar Downtown Nashville.


Na een ritje van een klein kwartiertje zijn we er. Het is er druk en we besluiten niet te gaan zoeken naar een parkeerplaatsje. Nee we duiken de parkeergarage in en betalen een flat fee van $ 10,00. Al snel vertrekken we richting ons doel voor vanavond; The Wildhorse Saloon. In eerste instantie lopen we verkeerd en kunnen we de Saloon niet vinden. We komen wel het Hard Rock Café tegen.

Speciaal voor 1 van onze blogvolgers maken we deze foto ;-)

The Wildhorse Saloon blijkt om de hoek te zitten en al snel zijn we op plaats van bestemming. Het is er druk en de verwachte wachttijd voor een tafel is 1 uur. Tja, so be it. We zijn speciaal vanavond hier om hier te eten, dus wachten wordt het. Terwijl we wachten en genieten van een Budweiser (de kids drinken cola) kunnen we ook genieten van een optreden van Jamie Grooms & The Catfish Johnston Band. Ze spelen een lekker stukkie muziek en de stemming zit er goed in.


Na een kleine 3 kwartier is onze tafel vrij en kunnen we bestellen. We bestellen niet alleen lekker eten maar ook iets lekkers te drinken. Ik heb wel zin een een margarita in zo'n speciaal Wildhorse Saloon glas. Nou dat kan hoor. Het glas mag je dan, als het leeg is mee naar huis nemen. Niet veel later wordt mijn drankje gebracht; een drankje van maar liefst 450 ounce.


Prettige wedstrijd ! Dat zal wel een leuke rekening worden... Ach in het normale leven letten we echt wel op de centjes, maar vanavond is het credo "Je leeft maar 1 keer en voordat je het weet ben je er niet meer ! Dus leef je droom nu het kan !"

Lex houdt het overigens gewoon bij een Budweiser maar ook de kids hebben een heel speciaal "glas"; een gitaar die gevuld is met lekkere aardbeien limonade. De ogen van die 2 ......



Na een klein kwartiertje wordt ons eten gebracht en we smikkelen en smullen. Het was erg lekker alleen kregen zowel de kids als ik onze borden niet leeg. Gek hè met al die drank. Helaas krijg ik ook mijn glas niet leeg. Het is erg lekker, maar om te voorkomen dat we lallend over straat gaan stop ik maar op tijd :-) Gelukkig heeft de waitress begrip en brengt mij een schoon en ingepakt glas om mee te nemen.

Nadat we hadden betaald, de rekening viel best mee, verlieten we tegen 21.00 uur The Wildhorse Saloon. We lopen via Broadway terug naar de parkeergarage. Wat is het gezellig ! Het is dat we echt helemaal op zijn anders had ik graag nog 1 van de vele bars ingedoken. Maar ja, laten we ons maar als verstandige ouders gedragen.......

Tegen 21.30 uur waren we terug in het hotel en vertrokken de kids meteen naar dromenland. Niet veel later slaapt Lex ook. En ik, ik maak het verslag van de 1e reisdag af en plaats het op het blog.

Moe maar zeer voldaan duik ook ik even na 0.00 uur mijn bedje in. We kunnen terug kijken op een top dag !



Location:Nashville

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

9 reacties:

Donald Duck zei

leuk verslag weer, en die rit naar Nashville zo herkenbaar, vooral die vuurwerk winkels.
Ga er maar eens eentje in sta je verbaasd wat dara allemaal te krijgen is.

Leuke foto's van de Wildhorse Saloon, vooral die van de drankjes.

Marja en Tony zei

Zo zeg, dat is me het drankje wel, ik kan me voorstellen dat je die niet helemaal op hebt gekregen!
Verder weer een leuk filmpje, niet mijn soort muziek, maar ondertussen zit ik toch met mijn tenen te wiebelen ;-)

arianne zei

hadden ze geen doggy bag voor je cocktail :-)
De stemming zit er goed in.
Veel plezier weer en tot morgen weer.

arianne

Sonja zei

Op de vrolijke tonen van Dolly een reactie schrijven gaat in hetzelfde tempo. Heerlijke dag en lekker verslag, alleen jammer dat je het 2x moest schrijven. Geniet!

Anita zei

Wat een feest van herkenning, jullie reis. Die wildhorse saloon vonden wij ook een belevenis.
Vind het toch raar dat je dat drankje niet op hebt hoor, haha.
Die glazen van de kids zijn ook super.
Je verslag leest heerlijk weg.
Veel plezier.

Pieter en Petra zei

Parkeren voor een flat-fee van $10 valt best mee. Wij waren gister even op Schiphol voor een rondwandeling over de pier en om even een bakkie te doen bij Starbucks en was voor nog geen 2 uur parkeren al 12 euro kwijt..

Maar wat een margarita zeg, wat zal jij die nacht goed geslapen hebben ;-)

Ook de filmpjes zijn onwijs leuk, alhoewel ik niet van de muziek van Dolly Parton hou. Geef mij dan maar
country-rock, daar luister ik dagelijks naar als ik onderweg ben.

Groetjes,
Pieter & Petra "PenPe"

Wilfred, Monique en Danny zei

Wat een leuk verslag weer. We genieten volop met jullie mee. Alleen vragen we ons af hoe je dat glas heelhuids mee terug naar nl gaat nemen.

Rick, Sunshine State zei

Prachtig verslag met dito fotofilm!! Echt helemaal goed.

Geniet ze het blog werk wordt erg gewaardeerd.

Twinmom1995 zei

Dat is nog eens een lekker drank(je).. die van de kinderen ziet er ook leuk uit en heeft ook vast goed gesmaakt.
Dan is een Budweiser maar gewoontjes hoor.