Music & Magic in een Magisch Koninkrijk

Zaterdag 7 mei 2011

Gisteren eindigde ik het blog met de vraag of we vandaag ropedrop in Magic Kingdom zouden halen. Ik houd jullie nog even in spanning.

Toen ik afgelopen nacht, jawel wederom veel te laat, naar bed ging heb ik de wekker gezet. We wilden immers om 7.00 uur al vertrekken naar Magic Kingdom omdat dit park vandaag om 8.00 uur al open ging. Om 5.45 uur ging de wekker inderdaad af. Ik heb hem echter uitgedrukt en Lex dacht dat ik hem nog even in snooze stand had gezet……… Gevolg; om 7.15 uur schrok ik wakker. Oke dat was duidelijk geen 7.00 uur vertrekken. Snel iedereen wassen, aankleden en gaan !

Om even na 8.00 uur liepen we naar de monorail. Hadden we al met al dus best snel gedaan maar ropedrop hadden we gemist Bedroefde emoticon

P1050896

We hadden voor vandaag, in tegenstelling tot gisteren, een strak plan. Snel de monorail in en dan konden we echt van start. Helaas dacht de monorail daar anders over. We moesten eerst een minuut of 10  wachten voordat er een lege monorail kwam en vervolgens reed hij het hele traject in een slakkengang. Uiteindelijk liepen we pas om 8.30 uur Magic Kingdom binnen. Maar nu kon het feest toch echt beginnen !

P1050899

Onze eerste stop was bij de nieuwe meet & greet plaats voor Mickey & Minnie. Tegenwoordig kun je voor een ontmoeting met Mickey & Minnie of voor een ontmoeting met de prinsessen een fastpass halen, maar dat was op dit tijdstip gelukkig nog niet nodig.

De wachtrij is erg leuk en ik heb weer veel foto’s gemaakt. Wie weet kom je ze binnenkort tegen in het spel op het Orlando forum……..

P1050908

P1050910

Door Mainstreet USA liepen we vervolgens richting Tomorrowland. Even fastpasses halen voor Buzz voor later op de dag en dan snel door naar Astro Orbiter. Hier merken we dat we dus een valse start hadden gehad. We moesten een klein kwartiertje wachten. Laten we zeggen dat we in het verleden altijd verwend zijn met dat we eigenlijk overal door konden lopen.

Na een ritje in Astro Orbiter, die trouwens volgens mij sneller gaat dan Dombo, zijn we doorgelopen naar Space Mountain. Helaas, er was een probleem met Space en ze waren deze rollercoaster nog aan het testen. Dan maar fastpasses voor later vandaag en door naar Indy Speedway. Ik weet het, deze attractie heet al weer een tijdje Tomorrowland Speedway, maar old habits die hard Knipogende emoticon

Hier moesten we een kleine 10 minuten wachten en dat viel dan weer alles mee. Deze attractie is erg geliefd bij de jongsten onder ons en heeft dan ook al vaak vrij vroeg op de dag een ontzettende wachtrij. Maar vandaag niet en dat vonden wij niet erg.

P1050942

P1050943

Tijd voor een ritje in The People Mover of, zoals velen hem kennen, in de TTA. Weet iemand trouwens waarom ze bij Disney steeds de namen van de attracties veranderen ?

Nadat de voetjes weer wat rust hadden gehad, al hadden we nog niet zo veel gelopen, keken we even bij Buzz. Nee maar, een echte walk on, dus hup even lekker schieten. Over het punten aantal zullen we het maar niet hebben. Laten we het er op houden dat we er alle 4 nog even in moeten komen.

Even na 10.00 uur verlieten we Tomorrowland al weer. Hier zouden we later op de dag nog terug komen. We liepen via de Mad Teacups, die we rechts van ons lieten liggen, naar Pooh. Daar hebben ze sinds kort een nieuwe wachtrij en wat is die leuk ! Zo is een half uurtje wachten een stukje taart.

P1050974

Tekenen met honing

Het was erg druk in Fantasy Land en onze maagjes begonnen te knorren. Niet gek natuurlijk omdat we nog niet gegeten hadden vandaag. Dus snel door naar Columbia Harbor voor een brunch met lekkere sandwiches.

P1050994

Na dit laat ontbijt / vroege  lunch heeft Lex even fastpasses gehaald voor Peter Pan. Ook zo’n klassieker die er gewoon bij hoort tijdens een dagje Magic Kingdom.

Als de groep weer compleet is lopen we door naar Splash Mountain. Vorig jaar gaf ik nog aan het wel gehad te hebben met Splash maar vandaag heb ik wel zin in een nat pak. Het begint aardig warm te worden dus wat verkoeling kunnen we wel gebruiken.

P1060029

De wachtrij valt hier niet tegen. Na een klein kwartier kunnen we aan boord en krijg ik tijdens de big splash de volle lading over me heen. Heerlijk was dat !

P1060007

Na Splash Mountain lopen we altijd naar de buurman; Big Thunder Mountain en zo ook vandaag. En wat er dan altijd gebeurt is dat Fleming een meltdown krijgt. Hij vindt deze attractie stiekem best leuk, maar als we er naar toe lopen voert hij een heel toneelstuk op en zo ook vandaag.

Kom op, je hebt afgelopen maandag op z’n kop gehangen in een achtbaan. Dan ben je toch zeker niet bang van een snel treintje ?

P1060023

Nadat we dit debacle ook weer hebben overleefd is het tijd voor overleg. Ondanks dat het nog geen 13.00 uur is, merken we dat met name Fleming er doorheen zit. Dat gaat er niet gezelliger op worden op deze manier. We besluiten om langzaam aan richting de uitgang te lopen en dan en passant gebruik te maken van onze fastpasses.

Eerste stop; Peter Pan. Dit is een attractie waar de kids al zeker 2 jaar alleen in een schip zitten. Dan hebben papa & mama ook even rust Knipogende emoticon Helaas ging dat feest vandaag niet door. Elk kind moest onder begeleiding van een volwassene. Nou ja zeg ! Goed, niet zeuren en gewoon doen dan maar.

Na Peter Pan lopen we richting Mickey’s Philharmagic. Dat vind ik nog altijd de mooiste show/attractie in Disney World. Dit is voor mij DE plaats waar muziek en magie bij elkaar komen. Toen ik de titel van dit weblog bedacht had ik deze attractie in gedachten.

P1060037

Na Mickey’s Philharmagic lopen we door naar Buzz. Even lijkt het het er op dat de Castmember ons er niet door will laten met onze fastpasses. Onze return time is immers al een aantal uurtjes verlopen. Maar we lopen door en roepen in koor:”We were busy havin’ fun !” Werkt altijd.

We schieten er vrolijk op los en gelukkig weet ik mijn score van vanochtend aanzienlijk te verbeteren. Lex daarentegen moppert dat zijn gun nergens op reageert. Smoesjes, dat zijn het Glimlach

We hebben ook nog fastpasses voor Space Mountain maar we houden het voor gezien voor vandaag. Het is inmiddels ontzettend warm, 34 graden zien we later op de thermometer, en we willen ook nog even een paar kleine boodschapjes doen bij de WalMart.

Tegen 14.30 uur rijden we de parkinglot van Magic Kingdom af en niet veel later staan we in heerlijk koele WalMart. We slagen gedeeltelijk voor onze boodschappen. (Ilsa als je dit leest, het is gelukt !) Daarna snel door naar huis om in het zwembad te duiken. Zo dat was lekker zeg !

We koelen lekker af in het zwembad en maken veel herrie zo blijkt. We horen de bel niet en komen er later achter dat er bezoek voor de deur had gestaan. John, Anne & Tim zijn ook aangekomen in Orlando. We hebben via SMS even contact en spreken af morgen uitgebreid bij te kletsen in Epcot.

We eten vanavond lekker makkelijk tuis. Het dinner bestaat uit een lekker stokbroodje met salade / Nutella en een flinke portie fruit. Jammie, dat is toch een partij lekker zeg.

Na het eten vertrekken de kids naar hun slaapkamer. Er is een Big Time Rush special en die willen ze graag zien. Wat een verwennerij om dan tv op je kamer te hebben. Tegen een uurje of 9 vinden we het mooi geweest. Ze zijn duidelijk moe en we hebben morgen een volle dag Epcot op het programma staan. We willen dan natuurlijk niet dat rond 13.00 uur de een of de ander instort van vermoeidheid.

De rest van de avond vermaken Lex en ik ons met o.a. een spelletje golf op de Ipad en ik ben redelijk intensief bezig met het uitzoeken van de foto’s. Met gemiddeld 100 foto’s per dag kun je je voorstellen dat dat best een aardige klus is. Maar ik vind het leuk om te doen en en passant maak ik toch weer een fotofilmpje. Kijk maar eens bij dag 3. Daar staat nu een 2e filmpje;http://musicandmagic2011.blogspot.com/2011/05/you-be-in-my-heart.html Als ik ergens komende week een uurtje heb, al acht ik die kans vrij klein, dan ga ik verder met de volgende dag.

P1060051

Aan het einde van de avond begin ik met het verslag van vandaag. We hebben weer een mooie dag achter de rug. Dat er nog vele van dit soort mooie dagen mogen volgen !

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

7 reacties:

Pieter en Petra zei

Voor de 'die-hard' bloggers wordt het altijd nachtwerk heb ik het idee ;-)

Wel grappig dat Mickey & Minnie nu een eigen meet & greet-plek hebben in MK, daar gaan we zeker even heen. Overigens balen we nog steeds dat hun huisjes in ToonTown zijn gesloten...

Jammer dat John, Anne & Tim niet even om de villa zijn heengelopen, had wel zo makkelijk geweest.

Wat een leuk golfspel voor op de iPad, ben benieuwd hoe het heet :-)

Groetjes,
Pieter & Petra "PenPe"

Twinmom1995 zei

Ik liep enorm achter met het lezen van alle blogs, inmiddels zijn jullie in Orlando aangekomen.
Heel veel plezier in Disney maar dat lukt al aardig zo te lezen.

kimmie zei

Zo he heerlijke dag en mooie foto's.

Maak er nog veel meer en natuurlijk van die topdagen. Veel plezier en tot morgen

Ben Zwaan zei

Da's een leuke familiefoto + Mickey en Minnie. We zijn jullie nog steeds niet tegengekomen, maar er lopen wat meer mensen af en toe in de parken .....

Teleton zei

Gaat lekker, met die wekker!

Rick, Sunshine State zei

De fotofilmpjes zijn leuk, ach alles is heel erg leuk om van mee te genieten!

Donald Duck zei

Leuk filmpje van een heerlijk zonovergoten dag, zal best veel werk zijn!