Een plaatsje in de herberg

Vorige keer schreef ik over hoe het grote masterplan vorm had gekregen. Nu was het tijd om eens na te gaan denken over de slaapplaatsen. Dus internet werd weer opgestart en er werd, met name door mij, een hele studie van gemaakt. Mijn grote vriend hierbij is Tripadvisor. Waar zouden we toch zijn zonder internet. Hoe deden mensen dat voor het internet tijdperk ?

Afgelopen woensdag was het zo ver. We gingen zitten en boeken. First stop; Atlanta voor de dag dat we aankomen 29 april. Gaan we het via Priceline proberen of kiezen we voor Hotwire ? En dan komt mijn ongeduld om de hoek. Als ik nu iets wil boeken, dan wil ik het ook nu geregeld hebben en niet het risico lopen dat ik moet gaan bieden en nog eens bieden en nog eens bieden. Ik heb daar het geduld niet voor. Next best is Hotwire, dus Hotwire it is.

Tijdens mijn voorbereidingen had ik al bedacht dat het misschien wel verstandig is om ten noorden van Atlanta te overnachten omdat we de volgende dag toch die kant op gaan naar Chattanooga. Het zoekgebied werd dus Atlanta-Perimeter. Bij de 3* hotels zagen we een hotel staan wat verdacht veel weg had van Hyatt Place Perimeter Center. Niet verkeerd, dus hup laten we gok maar nemen. En jawel hoor, binnen 5 minuten was ons plaatsje in de herberg gereserveerd;

Hyatt Place Perimeter Center

Volgende stop; Nashville………. Tja wat moet ik daar over vertellen. Laten we het er op houden dat we misschien niet de meest handige data hebben gekozen om in Nashville te overnachten. Veel hotels zijn al volgeboekt. What’s happening in Nashville ? Al snel kwam ik er achter dat op 30 april The Country Music Marathon wordt gelopen in Nashville. Schijnt mega druk te zijn met allerlei concerten. Geen wonder dat er geen hotel meer is te krijgen voor een leuk prijsje. En de hotels die te boeken zijn in Downtown Nashville, want daar wil je toch zitten als je in The Music City bent, zijn onbetaalbaar.

Thinking out of the box…… Willen we eigenlijk wel in Downtown Nashville zitten met al die drukte ? Is het niet veel verstandiger om in Opryland te gaan zitten ? Na lang, nou ja wat is lang bij ons, wikken en wegen hebben we de knoop doorgehakt en rechtstreeks via de site van het hotel, met een leuke AAA discount, 2 nachten geboekt bij Haytt Place Opryland.

Op naar de bergen, op naar Pigeon Forge. Uit reisverslagen hadden we al begrepen dat Pigeon Forge en het even verderop liggende Gatlinburg zeer toeristisch zijn en dat we geen hoge verwachtingen mochten hebben van de hotels daar. Al snel kwam ik via Tripadvisor op de site van:

 The Inn at Christmas Place

Een hotel waar het 365 dagen per jaar kerst is. Als ik de reviews mag geloven dan heeft het hotel iets weg van de Disney Resorts. En dus vieren wij op 2 mei een verlate, of moeten we zeggen een vroege, kerst in Pigeon Forge.

Tot zo ver de hotelreserveringen die we nu hebben. De hotelovernachtingen voor 3 mei (Atlanta) en 4 mei (Macon) moeten we nog regelen. Ik denk dat ik toch maar eens een gokje ga wagen via Priceline voor deze 2 nachten. Best goed om mijn geduld te trainen. Wordt vervolgd……..

Terwijl ik bezig was met de hotels voor week 1, was Lex in drukke onderhandeling met Susan Brown. Want ja mensen, wie had dat gedacht. We hebben, na 5 vakanties in Blue Heron te hebben doorgebracht, nu eindelijk een villa geboekt ! Wie had dat verwacht Glimlach

Na de dol enthousiaste verhalen van John, Anne & Tim (Needmagic) over Summer Creek Villa hebben we de knoop doorgehakt en hebben we van 5 mei tot 14 mei deze mooie villa geboekt. We zijn helemaal in onze nopjes en de kids zien zichzelf al 9 dagen in het zwembad liggen…….

We hebben er zin in !

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

5 reacties:

Teleton zei

Voor wijzen uit het Oosten is er toch altijd plaats in de herberg? Jullie worden vast met goud, wierrook en mirre begroet!

Anita zei

Wat een mooie hotels heb je gevonden, ziet er goed uit hoor. Lekker heh die voorpret?
Wat leuk dat jullie deze keer ook een keer voor een villa gaan volgens mij vinden Merel en Fleming dat straks helemaal het einde.
Groeten,
Anita

Ryan en Hannah zei

Gaaf joh! Ziet er goed uit helemaal. De kids gaan zich kostelijk vermaken in de villa en die hotels zijn ook helemaal super!

Op naar de laatste hotels!

Anoniem zei

Heel veel voorpret
We kunnen dan mooi afkikken met jullie verslag we komen 29 April namelijk terug
We hebben ons al reeds aangemeld

Groet
Gerrit&Joke

arianne zei

Patrice,

Ziet er goed uit. The Inn at Christmas place heb ik gelijk bij mijn favorieten gezet. Kijken of we deze op onze route van volgend jaar kunnen zetten, die ziet er echt gaaf uit.
Veel plezier met overige plannen.

Arianne